Tien jaar verder...... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu Tien jaar verder...... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu

Tien jaar verder......

Door: Rixt

Blijf op de hoogte en volg Rixt

08 Februari 2018 | Nederland, Dronten

Die lieve hardwerkende man van mij is al tien dagen druk druk in warm Uganda. Ik mag morgen vertrekken..... Al weken kijk ik ernaar uit. Ik vier een lustrum dit jaar. In 2008 vertrok ik voor de eerste keer naar Uganda, samen met Margrethe. Wat een indrukken, beelden die in mijn netvlies gegrift raakten, niet beseffend dat dit bezoek een enorme staart zou krijgen. 10 jaar later; een school om trots op te zijn, een geweldig team, een heel lesprogramma en zoveel ontwikkelingen verder. Niet te vergeten de kinderen. Zo bang en voorzichtig toen we de eerste keer de school bezochten. En nu....ze rennen me vol enthousiasme en blijdschap tegemoet, kijken je aan, lachende snoetjes. Wat is er veel veranderd. Met behulp van vele enthousiaste vrijwilligers en studenten is er een school ontstaan die als voorbeeld kan dienen en anderen inspireren. Ook deze keer hoop ik weer veel andere leerkrachten te mogen inspireren. Naast een aantal bezoekers duik ik gedurende twee weken het land in om andere scholen te bezoeken. Annelies, een lieve vriendin, begeleidt deze projecten en samen gaan we deze drie scholen prikkels geven. Daarnaast nog trainingsdagen verzorgen voor zo'n 100-200 leerkrachten. Spannende uitdaging. En natuurlijk met mijn kinderen en Jane, mijn lieve vriendin die een zwaar jaar achter de rug heeft, veel tijd doorbrengen. Zo goed als ik weet is ze redelijk hersteld van haar beroerte. Ik ga het zien. Morgen steek ik mijn voeten weer in de slippertjes en ga er weer tegenaan. Eerst maar 12 uur filmpjes kijken in het vliegtuig.... I will keep you posted!!!

Groet, Rixt

  • 08 Februari 2018 - 20:36

    Ylke:

    Veel plezier en succes daar! Ik volg jullie beiden weer volop!

  • 08 Februari 2018 - 22:00

    Jan Aukema:

    Goede reis en heel veel goede dingen gewenst. doe je best en laat je zonnetje mooi stralen onder de evenaar richting al die kinderen en vrienden. En doe ze de groeten.
    Jan

  • 08 Februari 2018 - 22:35

    Lilian:

    Veel succes en hele fijne weken Rixt!

  • 08 Februari 2018 - 22:42

    Carolien :

    Hoi lieve Rixt,

    En ja, daar ga je dan weer en vast niet voor de laatste keer. Heerlijk voor je om daar voor het 10e jaar naar toe te gaan en al die bekende en vrolijke gezichtjes weer te zien. Ik wens je weet een geweldige reis en kijk uit naar je verslagen.
    Dikke kus van mij

  • 08 Februari 2018 - 23:21

    Rebecca:

    Hoi Rixt!

    Goede reis gewenst, veelplezier en genieten komende weken daar!

  • 09 Februari 2018 - 13:22

    Daan:

    Goede reis en veel plezier en succes daar! Goed bezigg!

  • 09 Februari 2018 - 15:30

    Willy Peetoom:

    Geniet ze! En knuffel vooral je kindjes. Daar groeien ze óók van schijnt het.

  • 10 Februari 2018 - 10:26

    Lida :

    He Rixt, een goeie reis en een mooie tijd daar op je slippertjes!
    liefs Lida

  • 10 Februari 2018 - 17:43

    Lies:

    He Rixt ,sta je weer in de startblokken!
    Ik wens je veel succes met al je bezigheden!
    Pffff 100 tot 200 man gaan naar je luisteren, spannend hoor!
    Ik kijk weer uit naar al je verhalen!
    Goede reis en tot schrijfs!

  • 14 Februari 2018 - 21:58

    An:

    Hé die Rixt, je bent weer op pad! Heerlijk dat je er zo van kunt genieten !
    Heel veel plezier en super dat je dit doet!
    Dikke knuffel, An

  • 19 Februari 2018 - 20:46

    Anna:

    Trots op jou!!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rixt

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 77317

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 19 Februari 2016

Jane's Children's Home

12 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Daar ga ik weer, de tiende keer.

16 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

Teacher en auntie

04 Februari 2012 - 13 April 2012

bondekoschool in ontwikkeling

Landen bezocht: