Kerstkaarten voor maaltijden. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu Kerstkaarten voor maaltijden. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu

Kerstkaarten voor maaltijden.

Door: Rixt Lanting

Blijf op de hoogte en volg Rixt

22 November 2011 | Nederland, Dronten

Lieve allemaal,

Het is weer eens tijd voor een update. Er is veel gaande, hier en daar. Het maakt het leven druk en hectisch, maar ook voldaan en bezield.

Het schooljaar van de Bondekoschool loopt over twee weken ten einde en de resultaten zijn geweldig. Uit toetsing blijkt dat onze leerlingen zeer hoog scoren. Geweldig nieuws natuurlijk. Het harde werken van de leerkrachten en leerlingen werpt zijn vruchten af. De school is zo langzamerhand de beste van de regio en het gonst van de positieve geruchten. Dat maakt dat de school tegen een stootje kan zoals de problemen rond Vincent, (de headmaster) die helaas ontslagen moest worden vanwege ”ontoelaatbare praktijken”. Een pijnlijk en verdrietig gebeuren dat de gemoederen behoorlijk heeft beziggehouden. Ondanks dat blijven de ouders vertrouwen hebben en danken op hun knieen dat hun kinderen op deze school les mogen krijgen. Theo die zich dit jaar weer ontzettend heeft ingespannen voor de school mag daarvoor alle lof ontvangen voor het iedere keer weer in goede banen leiden van de gehele organisatie.

De kleuterklas heeft nu een trimester gedraaid en ik ben ontzettend benieuwd hoe deze leerlingen dadelijk in februari in de eerste klas van start gaan. Het waren slechts 3 maanden, maar elke voorbereiding op het gebied van lezen, rekenen, motoriek en sociale vaardigheden is meegenomen. Ik heb mijn best gedaan om Mariam zo goed mogelijk te informeren over de nieuwe werkwijze, maar helaas is de tijd altijd te kort en iedere keer ga ik weg met dat eeuwige gevoel van het nooit klaar te zijn. Daarom heb ik bedacht en besloten dat ik een langere periode aanwezig wil zijn om naast deze leerkracht te staan en de basis een stevig fundament te geven. Volgend jaar ga ik 10 weken ondersteuning aanbieden en wil de kleutergroep een behoorlijke input geven door veel samen met Mariam voor te bereiden, te delen en evalueren. Dat is bijna een heel trimester! Daarnaast komen er nog 4 meiden van de PABO. Zij zullen afwisselend gedurende 3 maanden aanwezig zijn van februari tot eind juni en kunnen ook een behoorlijke input geven in allerlei groepen. Samen met hen ben ik aan het voorbereiden geslagen. Ik vind het een mooie uitdaging om hen te begeleiden en ze hebben er enorm veel zin in. Genoeg werk aan de winkel dus.

Naast alle voorbereidingen w.b. kleutergroep en de stagiaires heb ik mij dit jaar weer op de kerstkaarten gestort. Het is een eenvoudige actie om via een kerstkaart dierbaren en bekenden bekend te maken met De Bondekoschool. De kinderen hebben dit jaar zelf tekeningen van kersttaferelen gemaakt en deze heb ik laten drukken als dubbele kaart voorzien van een stevige enveloppe. Ze zijn per 6 (verschillende) kaarten verpakt.
Een pakje kost € 3,50. Voor dit bedrag kan een kind een maand lang 2 maaltijden op school krijgen. De maaltijdvoorziening is erg belangrijk voor goede leerprestaties en concentratie, maar is tevens een enorm grote kostenpost. Per jaar moet er 6000 euro bij elkaar gesprokkeld worden om de kinderen te voeden. Daar wil ik graag mee helpen dmv o.a. deze kaartenactie. Ik hoop vele pakjes te kunnen verkopen via verschillende verkooppunten en twee scholen hebben zich al aangemeld om te helpen.
Doen jullie ook mee?? In een volgend bericht zal ik de opbrengst bekend maken.

Ook de Spilbasisscholen gaan dit schooljaar weer actie voeren. De Flevosprong heeft al een sponsorloop georganiseerd, de Dukdalf verkoopt kerstkaarten en op Het Wilgerijs vindt 21 december weer een grootse kerstmarkt plaats. Vorig jaar was het een enorm succes en we gaan ervan uit dat het dit jaar een vervolg krijgt. De voorbereidingen zijn al in volle gang. Iedereen is natuurlijk van harte welkom.

Wens jullie allen een mooie afronding van dit jaar en hoop jullie begin volgend jaar gauw weer verslag te doen.
Dank jullie allen voor de betrokkenheid en belangstelling die ik dit jaar heb mogen ontvangen. Op naar steeds weer nieuwe uitdagingen.

Liefs, Rixt

PS. Vergeet niet om kaarten te bestellen……

  • 22 November 2011 - 22:46

    Carolien:

    Lief duizendpootje,

    Wat ben je toch druk met alles en wat doe je dat toch goed !!! Dikke duimen van mij en natuurlijk neem ik kaarten bij je af.

    Dikke knuffels en kussen van mij <3

  • 23 November 2011 - 09:12

    Anna:

    Mooi verhaal weer mama. Hopelijk worden er veel kaarten verkocht! Ik koop er ook een aantal als ik thuis ben :)

  • 23 November 2011 - 12:05

    Anneke:

    Hallo Rixt!
    Wat leuk,natuurlijk voor ons graag ook kaarten.
    Maarre. . . hoe komen ze hier en hoe kan ik bestellen?
    hoor het graag,
    dikke knuffel An

  • 23 November 2011 - 14:33

    Lies:

    Hay Rixt,
    Natuurlijk koop ik weer kaarten bij je! Sta je ermee op de kerstmarkt?
    Wat super dat je volgend jaar voor een langere tijd naar de Bondeko-school gaat.Ik lees dat je al druk met de voorbereidingen bezig bent. Mooi dat je weer mensen enthousiast gemaakt hebt om mee te gaan.Groetjes, dikke knuffel!
    Lies

  • 23 November 2011 - 18:19

    Pa:

    Hi Rixt!!
    Een leuk initiatief!!
    Schrijf mij maar op voor 6 sets
    Zie vraag van Anneke dan komt het wel goed.
    Gedachte voor de komende feestdagen.
    :STROMEND WATER KEERT NIET TYERUG""
    Doei i

  • 23 November 2011 - 19:53

    Hennie Beelen:

    Dag Rixt,

    Wat heerlijk weer om je verslag te lezen en wat een fantastische resultaten beschrijf je. Met mijn gedachten ben ik zo weer in de omgeving, zie ik alle gezichten voor me en voel enige jaloezie als je schrijft dat je daar straks 10 weken bent. Je spreekt je terechte bewondering uit voor Theo, voor de kinderen en de leerkrachten. Wat mij betreft wil ik ook jou graag in het zonnetje zetten. Geweldig wat je daar doet!!!

    Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rixt

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 77277

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 19 Februari 2016

Jane's Children's Home

12 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Daar ga ik weer, de tiende keer.

16 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

Teacher en auntie

04 Februari 2012 - 13 April 2012

bondekoschool in ontwikkeling

Landen bezocht: