kleine inzameling voor Bondeko - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu kleine inzameling voor Bondeko - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu

kleine inzameling voor Bondeko

Door: Rixt Lanting

Blijf op de hoogte en volg Rixt

13 September 2009 | Nederland, Dronten

Lieve familie, vrienden en collega's,

Dank jullie voor de reacties op mijn vorige bericht en bijdrage voor de Bondekoschool via Global Giving. Er zijn inmiddels meer dan 80 donateurs genoteerd en er is ruim 5000 dollar gestort. Goed bericht voor Theo, een vaste plek op deze site moet nu wel gegarandeerd zijn en bovendien kan hij met deze donaties een enorme input geven voor de bouw en ontwikkeling van een nieuwe keuken. Allemaal hartstikke bedankt!!

Ondertussen ben ik nog steeds bezig geweest met de vergoeding voor het containervervoer. De betreffende persoon die ik nu al maanden probeer te benaderen via mail en telefoon blijft vooralsnog onbereikbaar, maar wil wel graag in contact komen met mij. Maar goed, ik blijf het proberen en hoop toch op positief nieuws, zodat we een behoorlijke hoeveelheid schoolmaterialen die kant op kunnen sturen.
Intussen is Theo in Nederland aangekomen en verblijft een aantal dagen in Dronten. Hij reist met twee vrienden terug naar Uganda en heeft ruimte om materialen mee te nemen. Je mag nl. 2 koffers van 23 kilo meenemen. Dat is behoorlijk veel, zeker als je maar kort in Uganda verblijft.
Ik heb nog een paar dozen engelse kinderboeken staan waarvan er wat mee kan. Naast boeken ben ik nog op zoek naar andere materialen en daarvoor vraag ik jullie hulp. Misschien hebben jullie materialen die nu ergens vergeten liggen en waardevol kunnen zijn voor de kinderen van de Bondekoschool.
Ik denk aan het volgende;
- puzzels
- allerlei knutselmateriaal, zoals scharen, kwasten, e.d.
- speelmateriaal zoals, lego, duplo, knex, nopper, etc.
- spelletjes zoals schaken, dammen, domino, memory, mens-erger-je-niet etc.
Voor alle materialen geldt dat het niet Nederlandstalig is uiteraard. Handig zijn ook handleidingen van spellen die meestal ook in het engels geleverd worden.
Voor afbeeldingen is het wel prettig dat het niet te westerse plaatjes zijn.
Ik heb een week de tijd om materialen te verzamelen en kom het graag bij jullie ophalen.
Misschien kan je dit verzoek ook verspreiden in je eigen kennissenkring.
Ik hoop dat het gaat lukken!
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt!!

Liefs, Rixt


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rixt

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 77275

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 19 Februari 2016

Jane's Children's Home

12 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Daar ga ik weer, de tiende keer.

16 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

Teacher en auntie

04 Februari 2012 - 13 April 2012

bondekoschool in ontwikkeling

Landen bezocht: