Het gaat gewoon weer door... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu Het gaat gewoon weer door... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu

Het gaat gewoon weer door...

Door: Rixt Lanting

Blijf op de hoogte en volg Rixt

08 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Lieve allemaal,

Bijna een maand thuis en een bezoek aan Anna in Spanje verder krijgt het "gewone" leven in Nederland weer vat op me. Een aantal dagen naar school, waar mijn lieve kindjes en collega's me vol enthousiasme omarmden, en wat koude weken maakt dat de tien intensieve weken voor mijn gevoel al weer mijlenver achter me liggen.
Maar mijn gedachten gaan vaak uit naar Uganda, mijn school en mijn lieve kinderen van het weeshuis.

De school geniet van drie weken vakantie, nou ja....de eerste week werd besteed aan het nakijken van de toetsen, de tweede week was voor de familie en deze week volop in het teken van een training over oplossingsgericht werken. De twee stagiaires zijn afgelost door twee nieuwe, die het tweede trimester aanwezig zullen zijn. En juf Mariam is ondertussen bevallen van een gezonde zoon.

En ik ben druk bezig met het afronden door stukken te schrijven voor de websites, foto's te verzamelen, verkopen van de oorbellen en armbandjes en het weeshuis op afstand aan te sturen. Dat laatste valt nog niet mee. Het contact is moeizaam en ik moet de controle loslaten. Niet zo gemakkelijk voor een perfectionist als ik, maar goed...een wijze les.
Ondertussen zijn er 10 kinderen waar ik voor moet zorgen en de dagopvang van nog eens 10 kinderen begint in juni. De materialen staan klaar, het programma is rond en nu maar hopen dat het allemaal wat gaat lopen. Om de kinderen te voeden inclusief vitaminepillen, schoolgeld te betalen en te kleden is veel geld nodig. Voor 10 kinderen loopt dat behoorlijk op. Uit de dagopvang hoopt Jane de kosten voor de woning en haarzelf te dekken, maar voor de kinderen sta ik garant. Daar zou ik heel graag wat hulp bij hebben. Ik ben op zoek naar mensen die betrokkenheid voelen bij mijn project en maandelijks een kleine donatie van 5 of 10 euro zouden willen doen. Als ik 20 mensen heb gevonden ben ik al een heel eind geholpen.
Doe je mee??
Als tegenprestatie zorg ik voor een tweemaandelijkse nieuwsbrief met foto's en teksten waar je op de hoogte gehouden wordt van het leven van de kinderen in Jane's Childrenshome.
Iedere andere vorm van donatie stel ik natuurlijk ook op prijs.
Ook (zomer)kinderkleding en speelgoed is ontzettend welkom.

Via Facebook heb ik al een oproep gedaan voor oude mobieltjes die simlockvrij zijn en nog een goede batterij hebben, ik kan er nog meer gebruiken. Dus heb je nog wat liggen in de keukenla...je helpt mijn vrienden in Kayunga!

Nou, dat was 'm dan wel weer.
Hartelijke groet en zoenen,
Rixt

  • 08 Mei 2012 - 17:35

    Lida:

    Hoi Rixt,

    prima plan, ik doe mee!
    liefs Lida


  • 08 Mei 2012 - 17:57

    Maarten:

    Haaa vrouwtje, zet mij ook op de lijst als fan! Ik doe ook mee....
    Trots op je!

  • 09 Juli 2013 - 22:58

    Arjan:

    Beste Rixt,

    Ik heb je een aantal weken geleden gesproken op de Uganda-dag in de Rai. Ik hoop over drie weken naar Uganda te gaan, en wil graag het eerste thema pakket van happy start meenemen voor een basisschool van onze eigen organisatie. Uiteraard met mogelijkheid voor meerdere modules na deze eerste introductie.

    Kan je me informatie geven over hoe ik het pakket kan betalen en ontvangen?

    Dank en groet, Arjan

  • 10 Juli 2013 - 10:49

    Rixt:

    Beste Arjan, ik ben nu op vakantie en kan niet bij gegevens die ik nodig heb want misschien heb je ook via de happy start email gereageerd. Kan je even je emailadres doorgeven, dan kan ik contact met je opnemen.
    Je kan een pakket in uganda ophalen, dat is vrij eenvoudig.
    Ik hoor graag van je.
    Groet, Rixt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rixt

Actief sinds 22 Aug. 2009
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 77470

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 19 Februari 2016

Jane's Children's Home

12 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Daar ga ik weer, de tiende keer.

16 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

Teacher en auntie

04 Februari 2012 - 13 April 2012

bondekoschool in ontwikkeling

Landen bezocht: