Weer een geboorte.............. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu Weer een geboorte.............. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Rixt Lanting - WaarBenJij.nu

Weer een geboorte..............

Door: Rixt Lanting

Blijf op de hoogte en volg Rixt

19 Februari 2014 | Nederland, Dronten

Lieve allemaal,

De koffers weer gepakt en klaar voor weer een nieuw avontuur.

De laatste maanden heb ik hard gewerkt aan mijn nieuwe “kindje”, vol trots presenteer ik deze aan jullie; www.happystart.info . Dankzij geweldig werk van Henry heb ik deze onlangs de lucht in kunnen laten gaan. Mijn dank is enorm!! (Ben stiekem benieuwd wat jullie hiervan vinden). Natuurlijk hoop ik dat ik o.a. via de website nog meer pakketten kan verspreiden zodat nog meer kinderen en leerkrachten op een leuke manier kunnen (leren) leren.

En natuurlijk valt er wel weer een klusje te klaren op de Bondekoschool. Ik wil in de onderbouw verder gaan met de doorgaande lijn en een structureel creatief programma in P1 en P2 opzetten.
Alle leerkrachten hebben onlangs een cursus Aflatoun, een programma voor o.a. sociale vorming, gevolgd waar ik ze in wil begeleiden.
De clubs op de vrijdagmiddag worden weer verder uitgewerkt zodat de kinderen zich verder kunnen specialiseren in een door hun gekozen activiteit. Samen met de leerkracht drama en creatief zullen we dit meer inhoud geven.
Ik een aantal dagen gepland met een paar scholen om langs te komen op de Bondekoschool waar het Happy Start programma door onze ervaren leerkracht Mariam wordt aangeboden in een workshop. Ik zal Mariam trainen zodat zij in de toekomst zelf leerkrachten kan ondersteunen.

Deze keer zal Hanneke Kramps van biblionef een aantal weken met me meereizen en de Bondekoschool bezoeken. Samen zullen we een programma opzetten zodat we nog meer scholen van leesboeken kunnen voorzien. Het is de bedoeling om samen naar het schooltje van Ben en Nighty te reizen om daar boeken af te leveren.

En natuurlijk mijn lieve kinderen bezoeken, knuffelen en omarmen. Mijn kleine prinses, wat heb ik veel aan haar gedacht. Jane, die ernstig ziek is geweest en heel langzaam weer opkrabbelt. Ik kijk er weer enorm naar uit om al deze lieverds weer te zien.

Het wordt weer een drukke maand en ik hoop veel werk te kunnen verzetten.
Keep you posted!!

Tot gauw!
Zoen, Rixt

• 19 Februari 2014 - 18:19

Lilian:

Ha lieve Rixt, wat een mooi vooruitzicht! En wat weer een enthousiasme! Een hele fijne tijd bij Bondeko! Heb net de website bekeken. Wat ziet die er prachtig uit! Zo professioneel en kleurrijk. Geeft een goed beeld van happystart. Mooi zeg! ik hoop dat je veel scholen kunt inspireren om er mee te gaan werken!

• 19 Februari 2014 - 18:31

Carolien:

Lieve schat, heel veel plezier daar en geniet ervan. Kijk weer uit naar al je verhalen.
    Dikke kus, xxx

• 19 Februari 2014 - 22:00

Lida:

Lieve Rixt, ik heb je vanmiddag nog even gezien en zag hoeveel zin en enthousiasme om weer te gaan!!
    Mooi om te zien hoe je hierin zo op je plaats bent en zulke mooie dingen ontwikkeld. De site is echt super,
    informatief en heeft ook een fijne sfeer. Hier zullen bezoekers van je site enthousiast van worden en ik hoop dat er materiaal gekocht gaat worden.
    Nogmaals een heerlijke tijd en neem ook lekker een paar dagen vrij voor jezelf om uit te rusten van alles waar je je voor inzet. Dikke knuffel Lida

• 19 Februari 2014 - 22:25

Wilma:

Hallo Rixt,
    niet eens afscheid van je genoemen en je een geweldige mmoie reis toegewenst, dus daarom maar zo!!
    Een geweldige tijd en dat je mag toekomen aan al je plannen en doe ze daar een extra dikke vetten hugh van mij!!
    Hartelijke groeten en een vette knuffel Wilma

• 20 Februari 2014 - 11:49

Mineke:

Lieve Rixt, we wensen je weer een mooie en succesvolle reis. Ga je verhalen weer volgen.
    Liefs mineke

• 20 Februari 2014 - 13:33

Biny:

Hallo Rixt,

Wat een plannen weer.
    Ik vind de website van happystart mooi en duidelijk.
    Als je de site bekijkt heb je zin om er gelijk mee aan de slag te gaan.
    Veel succes met alles,
    Lieve , hartelijke groeten,
    Biny

• 20 Februari 2014 - 14:49

Daan:

Hallo lieve Rixt,

Je bent weer super bezig! Heel veel succes en plezier daar!
    ik ga je verhalen weer volgen! :D

Liefs Daan

• 20 Februari 2014 - 15:05

Willy Peetoom:

Ha Rixt,
    Wat een prachtige website van happystart Rixt. Wat een werk heb je weer verzet. Veel succes en geniet ervan.
    Dikke zoen Willy

• 20 Februari 2014 - 18:51

Petra:

Lieve Rixt

Ik wens je weer een mooie tijd toe. Gaat weer lukken met jou gedreven heid.
    Neem je nog mooie slippers mee?? Dan gaat zonnestudio AurorA ze proberen te verkopen.
    Zo nu eerst je nieuwe www kindje bekijken

Liefs Rob en Petra

• 20 Februari 2014 - 21:04

Saskia Ter Steeg:

Lieve, lieve Rixt!
    Je was zomaar ineens weg, woensdag.... Ik heb je niet eens een knuffel kunnen geven! Succes met alles, geniet en doe weer al je mooie dingen! Maak ze blij! Ik zal aan je denken...
    Dikke zoen,
    Saskia

• 20 Februari 2014 - 22:02

Carolien Graumans:

Lieve Rixt, Ja hoor, hier nog zo'n collega die je afscheid woensdag totaal gemist heeft... Ik wens je weer een fijne reis en een heerlijk weerzien met al je lieve vrienden daar. Ik hoop je over een maand gezond en wel weer te begroeten! Tot die tijd leven we weer mee met je mooie verhalen. Geniet van je reis en lieve groetjes van Carolien.

• 22 Februari 2014 - 22:12

Anneke:

Hallo lieve Rixt, je enthousiasme is onweerstaanbaar! Wat zullen ze blij zijn om je daar weer te zien!
    Heel veel plezier en voldoening toegewenst, groetjes Anneke

• 25 Februari 2014 - 15:00

José Van Baarsen:

Ha Rixt, het was me niet meer gelukt om voor je vertrek nog af te spreken maar dat houden we tegoed ok? heel veel succes met alles en hartelijke groet voor allen, José en mail je nog als ik verder in het pakket wat vragen en ideeën heb opgedaan, OK?